Flatafjellet – okolice Dale 8h

Tym razem zaplanowaliśmy trasę na rodzinny, weekendowy piknik. Z uwagi, że wcześniej byliśmy w okolicy Dale pomyśleliśmy, że po przeciwnej stronie rzeki mogą być również ładne widoki. Pogoda dopisała, więc zaplanowaliśmy trasę z namiotem i grillem. Nie spodziewaliśmy się, że przy okazji pikniku będzie można się wykąpać w górskim jeziorze.

Trasa jest dość przyjemna i pomimo, że pierwsze 2-3 godziny ciągnie się w górę nie należy do ciężkich. Podejście jest dość dobrze oznaczone, jednak polecam korzystać z aplikacji UT, aby upewnić się czy dobrze idziemy, bo szlaki przecinają i rozchodzą się w kilku miejscach.

Po wejściu w okolicę Flatafjellet rozpościera się rozległy malowniczy płaskowyż z wieloma mniejszymi i większymi jeziorkami. Po płaskowyżu można swobodnie chodzić własnymi ścieżkami i znaleźć fajne miejsce na piknik, rozbicie namiotu, wypoczynek, a nawet kąpiel.

Sam szczyt Flatefjellet nie wyróżnia się mocno wśród okolicznych wzniesień.

My rozbiliśmy namiot w pobliżu jednego z większych jeziorek. Pogoda tak dopisała, że na drugi dzień kąpaliśmy się niedaleko od naszego namiotu.

Aby jednak oglądać okoliczny fjord, trzeba zboczyć ze szlaku i podejść bliżej krawędzi płaskowyżu. Miejsca z widokiem na fjord zaznaczyliśmy na mapie.

Polecymy tą malowniczą trasę szczególnie na wypad z namiotem, czy rodzinny piknik. Pamiętając oczywiście, aby zabrać ze sobą wszystko co przynieślismy 🙂 i pozostawić piękną okolicę.

Informacje:

Dojazd: ok. 45km od Bergen

Parking: tak, gratis, na około 10 samochodów.

Trasa: od 6 do 8 godzin w zależności od wybranego szlaku.

Przydatne: sporo miejsc na rozbicie namiotu, po drodze strumienie i jeziora. Aby zobaczyć widok fjordu musimy lekko zboczyć ze szlaku.